Sprzęgło odśrodkowe CVT
( ilość produktów: 119 )Sprzęgło i jego zadanie w motocyklach i skuterach
Głównym zadaniem sprzęgła jest płynne rozłączenie i załączenie silnika z mechanizmami przeniesienia napędu. Przeważnie umieszczone jest na wałku sprzęgłowym skrzyni biegów bądź też na czopie wału korbowego, bardzo rzadko sprzęgło montowane jest na tylnym kole. Bez sprzęgła w jednośladzie bezpieczna jazda motocyklem lub skuterem byłaby niemożliwa.
Sprzęgło do skutera różni się od typowego sprzęgła motocyklowego, a różnice te wynikają głównie z konstrukcji stosowanego układu przeniesienia napędu. Skuter w swojej konstrukcji posiada elementy, które wyróżniają go na tle innych jednośladów. W skuterze kierujący w inny sposób stawia nogi podczas jazdy i nie musi sterować nimi skrzynią biegów i hamulcem, a jest to możliwe dzięki zastosowaniu wariatora czyli rodzaju bezstopniowej skrzyni biegów. Sprzęgło do skutera posiada również różnice w konstrukcji w zależności od tego czy mamy do czynienia ze skuterem 4t czy 2t.
Działanie odśrodkowego sprzęgła do skutera 2t i 4t
Sprzęgło do skutera 4t i sprzęgło do skutera 2t w swojej konstrukcji przypomina hamulec bębnowy. We wnętrzu dzwonu sprzęgła zamontowane są szczęki z okładzinami, które wytwarzają tarcie o wewnętrzną część dzwonu sprzęgła. Podczas rozwierania się i łączenia szczęk z dzwonem, sprzęgło przenosi moment na koło napędowe. Praca silnika wpływa bezpośrednio na to, w którym momencie szczęki się rozwierają. Sprzęgło do skutera 4t i 2t załącza się gdy prędkość pracy silnika wprawia układ w ruch obrotowy, w tym momencie wytwarza się siła odśrodkowa, która dociska szczęki do dzwona.
Podstawowymi elementami sprzęgła do skutera 2t i 4t jest dzwon sprzęgła skutera połączony z kołem i szczękami, ale także sprężyny do szczęk. Sprężynki są dosyć istotne, ponieważ źle dobrane lub zużyte zmieniają moment kontaktu szczęk z dzwonem.
Sprzęgło w skuterze 4t i 2t podobnie jak klocki hamulcowe ulega zużyciu. Najszybciej zużywają się szczęki i sprężyny. Zbyt szybkie załączanie się sprzęgła jest pierwszym objawem świadczącym o zużyciu sprzęgła w skuterze.
Sprzęgła motocyklowe i sprzęgła do skutera 2t i 4t w ofercie motoargo.pl
W naszym asortymencie znajdziesz sprzęgła motocyklowe, sprzęgło do skutera 2t, sprzęgło do skutera 4t, sprzęgło skuter 4t tuning. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą

Sprzęgło odśrodkowe skuter Yamaha Majesty 400 07-08 5 szczęk

Sprzegło odśrodkowe standard mbk booster ponizej 96 2 szcz o 105

Sprzęgło napędowe power force wariator cf moto 850 1000

Sprzęgło odśrodkowe kompletne power force yamaha minarelli 105mm

Sprzęgło odśrodkowe power force yamaha versity sym citycom 300

Sprzęgło odśrodkowe power force piaggio x9 250 / honda sh300i (abs) 07-11r. Sot0gf11002

Sprężynki sprzęgła power force 3 szt. 2000 rpm racing czerwone gy6125w103542 gy6125w103542

Sprężynki sprzęgła power force 3 szt. 1000 rpm racing niebieskie gy6125w103540

Sprężyna centralna sprzęgła power force gy6 125 racing 2000 rpm czerwona gy6125w103539

Sprzęgło odśrodkowe power force kompletne cpi/keeway 2t średnica 112mm sot000102

Sprzęgło odśrodkowe power force kompletne honda kymco gy6 125/150 gy6125w103502

Sprzęgło odśrodkowe honda dio ag50, zx, s9 (z bębnem i talerzami)

Kompletne sprzęgło odśrodkowe power force atv cab 50cc "a" kymco activ 4t

Sprzęgło odśrodkowe power force (szczęki sprzęgła odśrodkowego) cf moto 500 5 sztuk sot00010

Sprzęgło napędowe power force wariator polaris 500 (oem 1321976) sot00012

Sprzęgło napędowe power force wariator polaris 550 (oem 1321706) sot00013

Dzwon sprzęgła power force cf moto 500 długi czop zęby proste
