Gaźniki
( ilość produktów: 305 )Gaźnik jest jednym z elementów układu zasilania silnika spalinowego w motocyklu. Jego głównym zadaniem jest mieszanie paliwa z powietrzem, aby stworzyć odpowiednią mieszankę, która jest spalana w silniku, co umożliwia ruch kołami i poruszanie się motocykla.
Kiedy silnik pracuje, gaźnik kontroluje przepływ paliwa do cylindrów, w zależności od potrzeb silnika, takich jak ilość obrotów, prędkość, kąt otwarcia przepustnicy, temperaturę powietrza i ciśnienie. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość paliwa, jaką gaźnik dostarcza do silnika.
W gaźniku znajduje się wiele elementów, takich jak dysze paliwa, dysze powietrza, igły pływaka, przepustnice, cewki, membrany i wiele innych, które są odpowiedzialne za mieszanie paliwa i powietrza. Te elementy są ustawiane i kalibrowane w taki sposób, aby zapewnić właściwą ilość mieszanki paliwowo-powietrznej, co pozwala na uzyskanie optymalnej wydajności silnika.
W przypadku niewłaściwej pracy gaźnika, silnik może mieć problemy z osiąganiem pełnej mocy, a także może generować większą emisję spalin. Dlatego ważne jest, aby regularnie przeprowadzać przeglądy i konserwację gaźnika, a także stosować odpowiednie części zamienników, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika i utrzymać jego wydajność.

Gaźnik 50cc 2t Peugeot Ludix JetForce Speedfight 3 Vivacity 14,5

Gaźnik elektroniczny skuter 4t 50 ccm euro4 peugeot keeway romet sym

Gaźnik minerelli 2t 17,50 mm jog (typ mikuni) keewey cpi yamaha power force
Istnieją różne typy gaźników stosowanych w motocyklach i ATV, w zależności od potrzeb i wymagań silnika. Oto kilka najczęściej spotykanych typów gaźników:
-
Gaźnik ssący - to najprostszy typ gaźnika, który działa na zasadzie ssania mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów silnika. Jest stosowany w starszych motocyklach, a także w motocyklach o niskiej mocy.
-
Gaźnik górnozaworowy (OHV) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach z zaworami umieszczonymi w głowicy cylindra. Jest to jeden z najczęściej spotykanych typów gaźników w motocyklach.
-
Gaźnik dolnozaworowy (L-head) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach, w których zawory są umieszczone w bloku silnika. Jest to starsza technologia, która jest rzadziej stosowana w nowych motocyklach.
-
Gaźnik wtryskowy - to najnowocześniejszy typ gaźnika, który stosowany jest w nowych motocyklach. Gaźnik wtryskowy działa na zasadzie wtryskiwania mieszanki paliwowo-powietrznej bezpośrednio do cylindrów silnika za pomocą elektronicznych wtryskiwaczy.
-
Gaźnik dwugardzielowy - ten typ gaźnika jest stosowany w większych silnikach motocyklowych oraz w ATV. Dzięki dwóm przepustnicom gaźnik dwugardzielowy zapewnia większą moc i lepszą reakcję na gaz, szczególnie przy wyższych prędkościach.
-
Gaźnik pływakowy - ten typ gaźnika jest najczęściej stosowany w starszych motocyklach. Gaźnik pływakowy składa się z pływaka, który reguluje ilość paliwa w gaźniku, i dyszy, która dostarcza mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindrów.
Wybór odpowiedniego gaźnika zależy od wielu czynników, takich jak pojemność silnika, poziom mocy, rodzaj silnika, a także wymagania dotyczące emisji spalin.