Gaźniki
( ilość produktów: 304 )Gaźnik jest jednym z elementów układu zasilania silnika spalinowego w motocyklu. Jego głównym zadaniem jest mieszanie paliwa z powietrzem, aby stworzyć odpowiednią mieszankę, która jest spalana w silniku, co umożliwia ruch kołami i poruszanie się motocykla.
Kiedy silnik pracuje, gaźnik kontroluje przepływ paliwa do cylindrów, w zależności od potrzeb silnika, takich jak ilość obrotów, prędkość, kąt otwarcia przepustnicy, temperaturę powietrza i ciśnienie. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość paliwa, jaką gaźnik dostarcza do silnika.
W gaźniku znajduje się wiele elementów, takich jak dysze paliwa, dysze powietrza, igły pływaka, przepustnice, cewki, membrany i wiele innych, które są odpowiedzialne za mieszanie paliwa i powietrza. Te elementy są ustawiane i kalibrowane w taki sposób, aby zapewnić właściwą ilość mieszanki paliwowo-powietrznej, co pozwala na uzyskanie optymalnej wydajności silnika.
W przypadku niewłaściwej pracy gaźnika, silnik może mieć problemy z osiąganiem pełnej mocy, a także może generować większą emisję spalin. Dlatego ważne jest, aby regularnie przeprowadzać przeglądy i konserwację gaźnika, a także stosować odpowiednie części zamienników, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika i utrzymać jego wydajność.
Gaźnik power force atv kymco 150/200/250 ccm bashan 200 ssanie ręczne
Gaźnik power force 50cc 2t peugeot ludix jet speedfight 3 vivacity gardziel 14,5 mm
Gaźnik power force honda / kymco sf10 - rozstaw śrub mocujących - 42 mm gzc000002
Gaźnik minerelli 2t 17,50 mm jog (typ mikuni) keewey cpi yamaha power force
Istnieją różne typy gaźników stosowanych w motocyklach i ATV, w zależności od potrzeb i wymagań silnika. Oto kilka najczęściej spotykanych typów gaźników:
-
Gaźnik ssący - to najprostszy typ gaźnika, który działa na zasadzie ssania mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów silnika. Jest stosowany w starszych motocyklach, a także w motocyklach o niskiej mocy.
-
Gaźnik górnozaworowy (OHV) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach z zaworami umieszczonymi w głowicy cylindra. Jest to jeden z najczęściej spotykanych typów gaźników w motocyklach.
-
Gaźnik dolnozaworowy (L-head) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach, w których zawory są umieszczone w bloku silnika. Jest to starsza technologia, która jest rzadziej stosowana w nowych motocyklach.
-
Gaźnik wtryskowy - to najnowocześniejszy typ gaźnika, który stosowany jest w nowych motocyklach. Gaźnik wtryskowy działa na zasadzie wtryskiwania mieszanki paliwowo-powietrznej bezpośrednio do cylindrów silnika za pomocą elektronicznych wtryskiwaczy.
-
Gaźnik dwugardzielowy - ten typ gaźnika jest stosowany w większych silnikach motocyklowych oraz w ATV. Dzięki dwóm przepustnicom gaźnik dwugardzielowy zapewnia większą moc i lepszą reakcję na gaz, szczególnie przy wyższych prędkościach.
-
Gaźnik pływakowy - ten typ gaźnika jest najczęściej stosowany w starszych motocyklach. Gaźnik pływakowy składa się z pływaka, który reguluje ilość paliwa w gaźniku, i dyszy, która dostarcza mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindrów.
Wybór odpowiedniego gaźnika zależy od wielu czynników, takich jak pojemność silnika, poziom mocy, rodzaj silnika, a także wymagania dotyczące emisji spalin.