Gaźniki
( ilość produktów: 274 )Gaźnik jest jednym z elementów układu zasilania silnika spalinowego w motocyklu. Jego głównym zadaniem jest mieszanie paliwa z powietrzem, aby stworzyć odpowiednią mieszankę, która jest spalana w silniku, co umożliwia ruch kołami i poruszanie się motocykla.
Kiedy silnik pracuje, gaźnik kontroluje przepływ paliwa do cylindrów, w zależności od potrzeb silnika, takich jak ilość obrotów, prędkość, kąt otwarcia przepustnicy, temperaturę powietrza i ciśnienie. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość paliwa, jaką gaźnik dostarcza do silnika.
W gaźniku znajduje się wiele elementów, takich jak dysze paliwa, dysze powietrza, igły pływaka, przepustnice, cewki, membrany i wiele innych, które są odpowiedzialne za mieszanie paliwa i powietrza. Te elementy są ustawiane i kalibrowane w taki sposób, aby zapewnić właściwą ilość mieszanki paliwowo-powietrznej, co pozwala na uzyskanie optymalnej wydajności silnika.
W przypadku niewłaściwej pracy gaźnika, silnik może mieć problemy z osiąganiem pełnej mocy, a także może generować większą emisję spalin. Dlatego ważne jest, aby regularnie przeprowadzać przeglądy i konserwację gaźnika, a także stosować odpowiednie części zamienników, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika i utrzymać jego wydajność.

Gaźnik do skutera Yamaha NEOS Yamaha JOG JOG.R JOG.RRYamaha AEROX 50 2T

Gaźnik Power Force Pwk 28 Aprilia Rs 125 Rx Mx / Honda Honda Nsr125 Czarny

Gaźnik Power Force Atv Kymco 150/200/250 Ccm Bashan 200 Pz27 139fmb 154fmi Pz26 Ssanie Ręczne

Gaźnik 50cc 2t Peugeot Ludix JetForce Speedfight 3 Vivacity 14,5

Gaźnik Elektroniczny Power Force 4t 50 Ccm Euro4 Peugeot Keeway Romet Sym

Gaźnik Power Force Suzuki Gn250 4t Gardziel 32mm Ssanie Na Linkę

Gaźnik Power Force Honda / Kymco Sf10 - Rozstaw Śrub Mocujących - 42 Mm

Gaźnik Power Force Pd33j-S Yamaha Raptor 01-05r Gzc000056
Istnieją różne typy gaźników stosowanych w motocyklach i ATV, w zależności od potrzeb i wymagań silnika. Oto kilka najczęściej spotykanych typów gaźników:
-
Gaźnik ssący - to najprostszy typ gaźnika, który działa na zasadzie ssania mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów silnika. Jest stosowany w starszych motocyklach, a także w motocyklach o niskiej mocy.
-
Gaźnik górnozaworowy (OHV) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach z zaworami umieszczonymi w głowicy cylindra. Jest to jeden z najczęściej spotykanych typów gaźników w motocyklach.
-
Gaźnik dolnozaworowy (L-head) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach, w których zawory są umieszczone w bloku silnika. Jest to starsza technologia, która jest rzadziej stosowana w nowych motocyklach.
-
Gaźnik wtryskowy - to najnowocześniejszy typ gaźnika, który stosowany jest w nowych motocyklach. Gaźnik wtryskowy działa na zasadzie wtryskiwania mieszanki paliwowo-powietrznej bezpośrednio do cylindrów silnika za pomocą elektronicznych wtryskiwaczy.
-
Gaźnik dwugardzielowy - ten typ gaźnika jest stosowany w większych silnikach motocyklowych oraz w ATV. Dzięki dwóm przepustnicom gaźnik dwugardzielowy zapewnia większą moc i lepszą reakcję na gaz, szczególnie przy wyższych prędkościach.
-
Gaźnik pływakowy - ten typ gaźnika jest najczęściej stosowany w starszych motocyklach. Gaźnik pływakowy składa się z pływaka, który reguluje ilość paliwa w gaźniku, i dyszy, która dostarcza mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindrów.
Wybór odpowiedniego gaźnika zależy od wielu czynników, takich jak pojemność silnika, poziom mocy, rodzaj silnika, a także wymagania dotyczące emisji spalin.
















































































































