Gaźniki
( ilość produktów: 318 )Gaźnik jest jednym z elementów układu zasilania silnika spalinowego w motocyklu. Jego głównym zadaniem jest mieszanie paliwa z powietrzem, aby stworzyć odpowiednią mieszankę, która jest spalana w silniku, co umożliwia ruch kołami i poruszanie się motocykla.
Kiedy silnik pracuje, gaźnik kontroluje przepływ paliwa do cylindrów, w zależności od potrzeb silnika, takich jak ilość obrotów, prędkość, kąt otwarcia przepustnicy, temperaturę powietrza i ciśnienie. Wszystkie te czynniki mają wpływ na ilość paliwa, jaką gaźnik dostarcza do silnika.
W gaźniku znajduje się wiele elementów, takich jak dysze paliwa, dysze powietrza, igły pływaka, przepustnice, cewki, membrany i wiele innych, które są odpowiedzialne za mieszanie paliwa i powietrza. Te elementy są ustawiane i kalibrowane w taki sposób, aby zapewnić właściwą ilość mieszanki paliwowo-powietrznej, co pozwala na uzyskanie optymalnej wydajności silnika.
W przypadku niewłaściwej pracy gaźnika, silnik może mieć problemy z osiąganiem pełnej mocy, a także może generować większą emisję spalin. Dlatego ważne jest, aby regularnie przeprowadzać przeglądy i konserwację gaźnika, a także stosować odpowiednie części zamienników, aby zapewnić prawidłowe działanie silnika i utrzymać jego wydajność.

Gaźnik Power Force PWK 28 Aprilia RS 125 RX MX / Honda NSR125 czarny

Gaźnik Power Force ATV Kymco 150/200/250 ccm Bashan 200 ssanie ręczne

Gaźnik elektroniczny Power Force 4T 50 ccm EURO4 Peugeot Keeway Romet Sym

Gaźnik Power Force Suzuki GN250 4T gardziel 32 mm ssanie na linkę

Gaźnik Minarelli 2T 17,50 mm JOG typ Mikuni Keeway Cpi Yamaha

Gaźnik z Kranikiem ATV 110 Pz19 Ssanie na Linkę

Gaźnik z Kranikiem ATV 110 Pz19 Ssanie na Linkę

Gaźnik Simson Sr50 16N1-11 Gruba Przepustnica Cn

Gaźnik Simson S50 16N1-11 Gruba Przepustnica Cn

Gaźnik Simson Am 21,00 mm Zamiennik Amal 21 mm

Gaźnik Simson Am 19,00 mm Zamiennik Amal 19 mm

Gaźnik Simson Am 18,00 mm Zamiennik Amal 18 mm

Gaźnik Simson S51 Am 16,00 mm Zamiennik Amal 16 mm

Gaźnik Rusek Pz 28 L+ P Okr Przepustnica

Gaźnik kompletny Romet Motorynka Komar Ogar

Gaźnik Mz Etz 250 / 251 Zamiennik Bing / Taiwan

Gaźnik kpl Metalowa pokrywa 4T Przepustnica 18 mm

Gaźnik kpl Metalowa pokrywa 4T Przepustnica 16,5 mm

Gaźnik do motocykla Shineray ATV150 Gy6-150
Istnieją różne typy gaźników stosowanych w motocyklach i ATV, w zależności od potrzeb i wymagań silnika. Oto kilka najczęściej spotykanych typów gaźników:
-
Gaźnik ssący - to najprostszy typ gaźnika, który działa na zasadzie ssania mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów silnika. Jest stosowany w starszych motocyklach, a także w motocyklach o niskiej mocy.
-
Gaźnik górnozaworowy (OHV) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach z zaworami umieszczonymi w głowicy cylindra. Jest to jeden z najczęściej spotykanych typów gaźników w motocyklach.
-
Gaźnik dolnozaworowy (L-head) - ten typ gaźnika jest stosowany w silnikach, w których zawory są umieszczone w bloku silnika. Jest to starsza technologia, która jest rzadziej stosowana w nowych motocyklach.
-
Gaźnik wtryskowy - to najnowocześniejszy typ gaźnika, który stosowany jest w nowych motocyklach. Gaźnik wtryskowy działa na zasadzie wtryskiwania mieszanki paliwowo-powietrznej bezpośrednio do cylindrów silnika za pomocą elektronicznych wtryskiwaczy.
-
Gaźnik dwugardzielowy - ten typ gaźnika jest stosowany w większych silnikach motocyklowych oraz w ATV. Dzięki dwóm przepustnicom gaźnik dwugardzielowy zapewnia większą moc i lepszą reakcję na gaz, szczególnie przy wyższych prędkościach.
-
Gaźnik pływakowy - ten typ gaźnika jest najczęściej stosowany w starszych motocyklach. Gaźnik pływakowy składa się z pływaka, który reguluje ilość paliwa w gaźniku, i dyszy, która dostarcza mieszankę paliwowo-powietrzną do cylindrów.
Wybór odpowiedniego gaźnika zależy od wielu czynników, takich jak pojemność silnika, poziom mocy, rodzaj silnika, a także wymagania dotyczące emisji spalin.