Cylindry
( ilość produktów: 666 )Cylindry do motocykli i cylindry do skuterów
Cylindry to niezbędne wyposażenie każdej jednostki napędowej. W cylindrach poruszają się tłoki i zachodzi proces spalania mieszanki paliwowej. W silnikach czterosuwowych cylindry tworzą jednolitą tuleję, która może być częścią bloku silnika lub elementem wymiennym. W napędach dwusuwowych natomiast występują kanały: ssący, wydechowy i przepłukujący.
Cylinder nowoczesnego silnika dwusuwowego (do którego pasuje cylinder 2t) jest stosunkowo skomplikowanym odlewem z szeregiem kanalików i tzw. okien na gładzi cylindra. Obecnie jednak najpowszechniej stosowanymi jednostkami napędowymi w motocyklach są silniki czterosuwowe (do którego pasuje cylinder 4t), które posiadają od 1 do 6 cylindrów. W motocyklach mają zastosowanie pojedyncze cylindry, ale także tzw. twiny, cylindry 3 lub 4 w rzędzie, jednostki widlaste dwu i czterocylindrowe o różnym kącie rozwarcia cylindrów.
Cylindry wykonane są przede wszystkim z żeliwa lub aluminium, które doskonale przewodzą ciepło.
Podstawową zaletą cylindra żeliwnego jest możliwość kilku krotnego szlifowania. Rozwój technologii sprawił ,że stało się możliwe stosowanie niemal powszechnie cylindrów aluminiowych. Ogromną zaletą tych cylindrów jest przede wszystkim mniejsza masa i lepsze właściwości w odprowadzaniu ciepła.
Poprawa osiągów silnika
Cylindry tuningowe pozwalają nam na dokonywanie szerokiego zakresu zmian parametrów jednośladu. Cylinder do skutera można spotkać oczywiście w dwóch rodzajach: cylinder do skutera 2t oraz cylinder do skutera 4t, w zależności od rodzaju i pojemności silnika.
Z technicznego punktu widzenia różnice między seryjnym a tungowym cylindrem są dosyć istotne. Cylindry te różnią się między innymi kształtem, wielkością i ilością kanałów dolotowych oraz wylotowych. Cylindry sportowe mogą posiadać nawet siedem kanałów przelotowych.
Należy pamiętać, że chcąc poprawić osiągi silnika jednośladu warto aby wymiana cylindra wiązała się również z wymianą wału, łożyska wału oraz gaźnika. Pamiętajmy również, że nie warto wstawiać cylindra o mocy np. 12-14 KM na seryjny wał i łożyska, bo po czasie pojawią się luzy na łożyskach i na wale, co doprowadzi do konieczności wymiany tych części. Nie warto też wstawiać cylindra 70 ccm nie wymieniając tłumika, bo taki cylinder nie rozwinie swojej maksymalnej mocy.
Wymieniając cylinder – ale również inne części z możliwością tuningu - nie sugeruj się ceną, nie zawsze droższe oznacza lepsze. Część z górnej półki z wysoką ceną nie zawsze sprawdzi się w naszym jednośladzie i da nam najlepsze osiągi!
Oferta cylindrów motocyklowych i cylindrów do skutera na motoargo.pl
W asortymencie naszego sklepu znajdziesz szeroki wybór cylindrów zarówno montowanych seryjnie jak i cylindrów tuningowych znanych producentów. Posiadamy cylinder do skuterów 4t oraz cylinder do skutera 2t. W ofercie znajdziecie również cylindry do silników czterosuwowych o różnych pojemnościach, między innymi: cylinder 50 4t, cylinder 70 4t, cylinder do skutera 4t 100cc, cylinder do skutera 4t 70ccm, oraz cylindry do silników dwusuwowych o różnych pojemnościach, między innymi cylinder do skutera 2t 70ccm, cylinder 100cc 2t, cylinder 125 2t, cylinder 50 2t. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.